עוברים דירה? מה עדיף, לקנות רהיטים חדשים או להישאר עם אלה הקיימים?

לקראת מעבר דירה נדרשות החלטות רבות: למשל, מציאת חברת הובלות בפריסה ארצית או מדביר שיכין את הבית החדש לכניסה שלכם. עוד החלטה חשובה היא לגבי ריהוט הדירה שבה תגורו, כשאופציה אחת היא להישאר עם הרהיטים הקיימים ואופציה שנייה היא לקנות ריהוט חדש. מהם השיקולים הרלוונטיים להחלטה? מה חשוב לקחת בחשבון? התשובות בכתבה שלפניכם.

עלות השארת הרהיטים הקיימים

השיקול הראשון שכדאי לקחת בחשבון הוא שיטת התמחור של הובלת הדירה. ככל שהתכולה רבה יותר ובמיוחד יש חפצים גדולים וכבדים, כך העלות מתייקרת. בפרט תידרשו לשלם תוספת מחיר עבור הובלת רהיטים כמו ארונות, מזנונים, ספריות ופריטים נוספים שמחייבים עבודה רבה ומאמץ פיזי משמעותי. בחלק מהמקרים המזנון או הספרייה מצריכים גם פירוק והרכבה, וגם לכך יש משקל בהצעת המחיר שתקבלו מכל חברת הובלה.

אם תחליטו לקנות רהיטים חדשים, תחסכו כמובן את העלות הנ"ל. בנוסף תוכלו כמובן למכור את הריהוט הקיים. המחיר שתוכלו לבקש תלוי במצב שלהם, וגם אם באופן טבעי הוא נמוך יחסית לרהיטים חדשים, עדיין מדובר בסכום כסף לא מבוטל – שחשוב להתייחס גם אליו כשבוחנים את עלות השארת הריהוט הקיים בהשוואה לעלות קניית רהיטים חדשים.

מצב הרהיטים הקיימים

שיקול רלוונטי נוסף הוא מצבם של הרהיטים הקיימים. אם הם חדשים יחסית ויוכלו לשמש אתכם עוד שנים רבות, מתגברת הכדאיות של השארתם. אם לעומת זאת הם כבר התחילו להתיישן ולהתבלות, וממילא תוך פרק זמן מסוים (שנה, שנתיים ואפילו שלוש) תצטרכו להחליף אותם – כדאי להקדים את ההתחדשות ולנצל את מעבר הדירה כהזדמנות להתחדש גם מבחינת הריהוט, לפחות בסלון.

סגנון הדירה החדשה

מעבר דירה – גם לבניין שזה עתה נבנה ע"י קבלן וגם לבית ישן יותר – הוא תמיד פרויקט מורכב יחסית שתובע השקעת זמן רב ושבנוסף יש לו גם עלות כספית. בהתאם כדאי לנסות להפיק ממנו מקסימום תועלת, ואחד המרכיבים בנחת שיספק לכם הנכס החדש הוא המראה של הדירה.

עיצוב פנים הוא תחום שהשתדרג באופן משמעותי מאוד בשנים האחרונות, ולכן כיום ניתן להעניק לכל דירה בכל גודל מראה שובה לב ומרשים במיוחד. אם הריהוט הישן מתאים לעיצוב החדש אפשר כמובן להשאיר אותו, אבל במקרים רבים זוהי פשרה שפוגמת באיכות החיים אחרי המעבר, וחבל.

רהיטים איכותיים, יפים – וזולים

טכנולוגיות חדשניות ויעילות מאפשרות לייצר רהיטים איכותיים ויפים במחירים נוחים מאוד. בהתאם גם אם יש לא מעט הוצאות סביב מעבר הדירה ובפרט תשלום עבור השירות של חברת הובלות, עדיין אפשר לקנות רהיטים חדשים בלי להיקלע להוצאות כספיות גבוהות יתר על המידה.

בדרך זו אפשר למקסם את התועלת של מעבר הדירה וליהנות גם מבית חדש, גם ממזנון חדש לסלון, שולחן מרהיב עין, שידה שובת לב ופרקטית ועוד.

המאמר באדיבות חברת המובילים בישראל

כתיבת תגובה