ככל שאנחנו מתוודעים לאפשרויות רבות יותר בתחום העיצוב כך אנחנו גם יכולים להרשות  לעצמנו למצוא את הסגנון שבאמת מדבר אלינו. עיצוב הסלון דורש מחשבה לא רק משום שהוא החדר הגדול בבית אלא משום שהוא החדר העיקרי וכמעט היחיד שרואים אנשים אחרים שבאים אלינו, ומשום שאנחנו מבלים בו שעות רבות של פעילות פנאי, לימודים ועבודה.

איך יודעים באיזה עיצוב לבחור?

כל טעם אישי וסגנון מבוססים על מה שאנחנו אוהבים ורואים אצל אחרים וגם במגזינים ובאתרים שמוקדשים לעיצוב. עיצוב חייב להיות גם פונקציונלי וגיבוש הסגנון עצמו הוא עניין של כל הזמן, כמובן, שאנחנו מבלים בו, ובשנה האחרונה בילינו בו זמן רב כולנו, בתוקף הנסיבות. ככל שנשב בו יותר בזומים או בבילוי איכותי עם חברים ומשפחה, כך נוכל לדעת בדיוק מה אנחנו צריכים ורוצים לשלב בעיצוב שלו. ההבנה יכולה להיות מידית, עוד בסלון הראשון שאנחנו מעצבים לעצמנו, או להשתנות ולהתגבש במשך השנים, ככל שהצרכים שלנו משתנים ומתקבעים לפי אורח החיים. דבר אחד בטוח – יש פריטים שחייבים למצוא בו תמיד, אילולא כן הוא לא ישמש סלון אלא יהיה עוד חדר סתמי בבית.

העיקרון החשוב ביותר, לפי הבית שלכם

יש עקרונות עיצוב שונים שאנחנו יכולים לקחת וליישם בעיצוב זה, ולכן תיאורטית, כל אחד מהם יכול להיות החשוב ביותר לטעמכם. עם זאת, חשוב מאוד לדעת שהבסיס הוא תמיד התאמת העיצוב לגודל הסלון ולמבנהו, כי למצות ממנו את הפוטנציאל הכי גדול שלו לשמש לנו מקום נוח ונעים לאירוח, לבילוי בפנאי ולעשות כל מה שאנחנו אוהבים לעשות. בחירת ריהוט כמו ספות, כורסאות, מערכות ישיבה, כונניות, שולחנות ומזנונים לסלון, שידות וספריות, תיעשה לפי גודל הדגמים כדי שיהיה לנו מספיק מקום לנוע ולהתרווח בו. לא להעמיס מערכות ישיבה גדולות מדי ולידן להעמיד שולחן סלון שלא מאפשר לזוז, אלא ליצור מספיק מרווח מסביב כדי שאפשר יהיה גם להוסיף כיסאות בזמן אירוח, לדוגמה, או לנוע בחופשיות.

אסתטיקה חשובה, אבל לא על חשבון הנוחות

בין אתם חובבי סגנון אורבני ועתידני רזה ובין אם אתם אוהבים סגנון קלאסי, אלגנטי, וינטג'י או רטרו, כל הריהוט חייב להיות נוח ולא רק יפה. זה מתחיל מכורסאות יציבות ורחבות מספיק כדי לשבת בן בצורה נינוחה ומרווחת ועד ספות שלא עושות לך חשק לקום מהן לאחר כמה דקות כי אתם מתפתלים בגלל כאבי גב. גם שולחנות סלון צריכים להיות נוחים לשימוש כך שישרתו אתכם במקום להפריע לכם בדרך. אם אתם מאלה שאוהבים לשתות קפה ולארח על השולחן בסלון זה בוודאי חשוב למצוא את השולחן העמיד והקל לתחזוקה ביותר בשבילכם. שולחן גדול ורחב מספיק כדי להכיל את כל מה שאתם צריכים וגם כזה שקל לנקות אחר כך בלי נזק אם נשפך על זה משהו.

צבעים ואבזרים

צבעים יכולים להיות החלק הכיפי ביותר להתאמה בכל סלון ובוודאי כאשר אתם אוהבים מאוד צבעוניות והתאמה ביניהם. אם אתם אוהבים לרפד בטקסטילים שונים שמוסיפים רכות ותנועה כמו וילונות, ריפודים וכריות ומרבדים שונים, זה בוודאי הרגע שבו כדאי לחשוב על התאמה מושלמת והרמונית עם צבעי הבסיס של הריהוט שלכם. רצוי כמובן לא להעמיס, אם כי יש גם משהו נחמד בססגוניות של צבעים אם הם מותאמים  זה לזה ונראים כמו הדבר הכי נכון  לעיצוב הסלון. עם זאת, רצוי לחשוב על צבעים שנעימים לעין ומשרים אווירה כיפית שנוח לשבת בה כמה וכמה שעות כי זאת המטרה הסופית בסופו של דבר – לבלות בסלון ולא לברוח ממנו בגלל עומס בעיניים.

המאמר באדיבות roya עמדות צילום

כתיבת תגובה