יש שלושה קריטריונים חשובים לאחסון שמתאים למשרד הביתי: האחסון צריך להיות מספיק מרווח גם לצרכים העכשוויים וגם לצרכים העתידיים. האחסון אמור לאפשר למצוא כל דבר בקלות; האחסון חייב לתרום לאסתטיקה של החדר.

כמו שדאגתם להצטייד באחד מאותם כסאות ארגונומיים או  שאנו ממליציפ על חגורת גב של הפי ספיין  כדי לשמור על בריאות הגוף, כך עליכם לתת את הדעת גם לפתרונות האחסון. אחסון, שלא נותן מענה לשלושת הקריטריונים הללו, יכול לגרום למראה עמוס, שנראה יותר כמשרד תאגידי מאשר כמשרד מסוגנן ומעוצב.

במלים אחרות, בתכנון המשרד הביתי שלכם, לפתרונות האחסון יש תפקיד חשוב.

  1. השתמשו באחסון כקישוט

האחסון יכול להפוך למאפיין אטרקטיבי בחדר, במקביל למילוי תפקידו כאחסון. למשל, מדפים נאים.

קופסאות דקורטיביות על מדפים פתוחים, יכולות לאחסן פריטים קטנים כמו תמונות וציוד משרדי. זה אחסון חכם ומושך ויזואלית, שמציע גם אחסון וגם תפאורה. על המדפים הפתוחים ניתן להוסיף אגרטל פרחים שיוסיף צבע וכיף. בחירה בסל אחסון מסוגנן, אחד או שניים, גם היא דרך מצוינת להסתיר עומס בסטייל.

  1. להפיק את המרב מהמקום שמאחורי השולחן

כשאתם מתכננים את המשרד הביתי, קחו בחשבון שהחלל שמאחורי שולחן העבודה הוא אידיאלי להצבת ארונית ארוכה ונמוכה. בארונית ניתן להחביא פריטים לא רצויים באופן מסודר. הארונית לא רק תסתיר פריטים, אלא תשמש גם כאזור עבודה נוסף כשמתעורר הצורך בכך.

  1. בחרו בקיר אחסון

צרו משרד ביתי מרווח על ידי בחירה בקיר אחד שיהווה ארון עם דלתות סגורות, לאחסון כל הציוד שאתם רוצים להסתיר. זה פתרון טוב במיוחד לחלל קטן יותר, המונע את הצורך ליצור שני חלקים נפרדים עצמאיים, ומאפשר למקם את השולחן במרכז החדר.

  1. לתכנן את הסתרת הטכנולוגיה

כשאתם מתכננים אחסון במשרד הביתי, עברו על הפריטים המשרדיים הפחות אטרקטיביים שתרצו לאחסן, כמו המדפסת. ארון סגור הוא אידיאלי לכך.

אם אתם זקוקים גם לפתרון לאחסון מסמכים, תכננו תיקייה בתוך כוננית הספרים. זו דרך מקסימה להשאיר את שטח השולחן נקי מבלגן, ולהבטיח שהאחסון הדרוש ליצירת משרד ביתי פונקציונלי, יהיה יעיל ומגובש.

  1. למיין ולאחסן

רעיון טוב לאחסון במשרד ביתי הוא האפשרות לקבץ פריטים קטנים יותר יחדיו, למשל בתוך מיכל עם תווית, כך שניתן יהיה לאתר אותם בקלות. לשם כך, מיינו את הפריטים המשרדיים לקטגוריות ברורות, והדביקו תווית על כל מיכל או סלסלה. לדוגמה:

  • אביזרים טכנולוגיים (מארזי טלפון, חוטי מחשב)
  • אביזרי טעינה (מטעני טלפון, ערכות של סוללות נטענות).
  • אוזניות
  • אביזרי משלוח (מעטפות, בולים ונייר אריזה)
  • ציוד משרדי בסיסי (סלוטייפ, סיכות שדכן, מספריים, אטבים)
  • תיקיות – לפעמים הגיוני ליצור שתי קופסאות לתיקיות, האחת למסמכים חשובים או לניירת שניגשים אליה רק לעתים רחוקות (כמו תעודות לידה, כתובה וכו׳); ואחת לצרכי היומיום (דברים שצריך לתייק או ניירת למעקב).
  • חפצים סנטימנטליים – המשרד הביתי הוא מקום מעולה לאחסון חפצים סנטימנטליים, קופסה לכול אחד מבני המשפחה.
  1. לנצל את המרחב האנכי

אחת העצות הטובות ביותר לעיצוב המשרד הביתי שלכם, היא להשתמש בחלל האנכי. ועצה זו חשובה עשרת מונים יותר למשרד ביתי קטן.

אם אתם רוצים לאחסן פריטים שאתם חייבים לשמור, אבל ניגשים אליהם רק לעתים רחוקות, נצלו עבורם את המרחב האנכי של החדר. כך תוכלו למקסם את אחסון כל הפריטים, מבלי לגרום לתחושה של עומס בחדר.

אם בחדר יש תקרה גבוהה, סולם ספריה יאפשר בעת הצורך שליפה קלה של הפריטים מהמדף העליון בכוננית הספרים, אשר מצדה תוסיף נעימות למשרד.

כתיבת תגובה