שוק הנדל"ן עולה כפורח, וניכר כי כל מאמצי הממשלה לבלימת עליית המחירים, עד כה אינם נושאים פרי. החיפוש אחר דירת מגורים עשוי להיות מתסכל מאוד, בעיקר באזורי ביקוש, בהם ניכר כי המחיר במקרים רבים, אינו תואם את איכות, גיל ומצב הנכס, ונובע ישירות מפערי הביקוש וההיצע.

אחד מאזורי הביקוש הבולטים בישראל היא העיר חיפה, המהווה את המטרופולין הצפוני, ומוקד הבילוי והתעסוקה של תושבי חיפה, הקריות, הגליל המערבי ויישובים נוספים מדרום לה ועד אזור השרון. חיפוש דירה בחיפה יפתח פתח להמוני שכונות ואזורי מגורים, ברמות סוציו אקונומיות שונות, החל משכונות וותיקות אשר צמחו עם קום המדינה וכלה בשכונות חדשות וצעירות אשר מומחות בעיר כפטריות לאחר הגשם, ועדיין אינן נותנות מענה לצרכי הדיור ההולכים וגדלים בעיר.

על פי נתוני מדד מדל"ן, העיר חיפה זוכה לציון של 7 מתוך 10 נקודות במדד החברתי כלכלי, ועלויות הנדל"ן בעיר נאמדות בממוצע של 14700 ₪ למטר מרובע, לצד תשואה פוטנציאלית בת 3.10% בשנה.

משרדי תיווך בחיפה מעידים על שלושה סוגי פונים עיקריים:

  • זוגות צעירים אשר גדלו בעיר חיפה ובסביבתה ומבקשים להקים שם את בית דור ההמשך.
  • זוגות צעירים אשר גדלו בערים אחרות, מדרום ועד מרכז וצפון, והגיעו לעיר בעקבות לימודים אקדמיים (בעיר חיפה שני מוסדות אקדמיים בולטים: אוניברסיטת חיפה והמרכז הישראלי לטכנולוגיה- הטכניון) ו/או אפשרויות התעסוקה (עמק הסיליקון, מרכזי ההייטק, תעשייה פורחת).
  • משקיעים- בעלי הון ורצון להשקעה בנדל"ן אשר מצאו את העיר חיפה כיעד אטרקטיבי להשקעה, הן לצרכי השכרת הנכסים והן לצרכי מכירה שלהם בטווח זמן מוגדר ובתשואה גבוהה.

הצרכים של כל אחת מן הקבוצות הללו הם צרכים שונים, ותלויים במגוון פרמטרים בניהם: גיל הרוכשים והמצב המשפחתי, ילדים צעירים וצרכי החינוך, תחומי ומקומות התעסוקה הקיימים והאפשריים, צרכי נגישות ויציאה מן העיר ופרמטרים נוספים.

פניה אל משרד תיווך בחיפה אשר מביא ידע והיכרות עם השכונות השונות והמאפיינים שלהם, יסייע בידי הרוכשים הפוטנציאלים במציאת נכס אשר מחד גיסא ייתן מענה לצרכיהם וצרכי המשפחה לטווח הארוך, ומאידך גיסא תוך שליטה במחיר ריאלי, פוטנציאל לאיתור נכסים בהזדמנות ושליטה במסגרת התקציבית.

השקעה בנכסים עסקיים בחיפה

לצד הביקוש הרב לנכסי מגורים בחיפה, ניכר גם ביקוש לנכסים עסקיים מסוג חנויות ומשרדים בחיפה, כאשר גם כאן נמצא היקף לא קטן של משקיעים, לצד יזמים אשר מבקשים את הנכסים הללו לצרכי ייזום והקמה של עסקים, בעיר הכוללת למעלה מ- 280000 תושבים, ומהווה מוקד לתיירות פנים ותיירות חוץ.

בין אזורי ההשקעה והביקוש אחר נכסים עסקיים:

מתחם מת"ם- מתחם תעשייה והייטק בולט אשר כולל את מרכזי הפעילות בישראל של חברות הייטק בולטות בעולם, לרבות: גוגל, מייקרוסופט, אינטל, אפל, אלביט ואחרות.

רצועת החוף- רצועת החוף חיפה אשר מתחילה בחוף הדרומי ומסתיימת בחוף הצפוני שבקריית חיים כוללת מספר טיילות ומתחמי פעילות ופנאי למבקרים, כמו גם מסעדות ובתי קפה הזוכים למבקרים רבים, רצועת מלונות המציגים מבנים מודרניים ומרהיבים לעין ותצפית אל קו הרקיע אשר נושק לתכול הים. אזור הים בחיפה כולל קילומטרים ארוכים של פעילות ונחשב לאטרקטיבי לבעלי העסקים.

מרכזים מסחריים- מרכז הכרמל, מרכז חורף, מרכז זיו- מרכזים מסחריים במרום הר הכרמל ובלב שכונות היוקרה בחיפה, כוללים תעשיה ענפה של מסחר, מותגים, משרדים, שירותים רפואיים פרטיים, בתי קפה, דוכני מזון רחוב, מסעדות ועסקים אחרים.

הדר הכרמל- טרם נס ליחה של השכונה הוותיקה בעיר חיפה אשר כוללת מגוון חנויות פרטיות, שוק מקומי ותעשייה, וזוכה לתנועה ערה של מבקרים מקומיים.

 

כתיבת תגובה